SMA Obstakelbeveiligers en Beginconstructies

Beginconstructie Ermes T4/110 
Beginconstructie Ermes T4/110
Obstakelbeveiliger Leonidas 110P
Obstakelbeveiliger Leonidas Wide

Beginconstructies Ermes

Beginconstructies worden  voor een vangrail of een New Jersey geplaatst. Dit om te vermijden dat de vangrail door de voorruit van de aanrijdende auto spiest, of om te vermijden dat de aanrijdende auto over de vangrail of New Jersey barrier wordt gekatapulteerd. In Belgie zijn er drie categorien van Ermes op de markt : De T2/80 en de  T4/110. Beide dienen steeds verbonden te worden met de achterliggende vangrail of New Jersey. Ze mogen niet stand alone geplaatst worden.

Ignidon heeft voor deze verbindingen verscheidene types van overgangen op voorraad. 

De Ermes beginconstructies kunnen met palen in de grond worden geplaatst of op beton of asfalt worden verankerd met chemische ankers. Opgelet al deze zaken staan zorgvuldig beschreven in de plaatsingsgids van Ermes. De kwaliteit van de ondergrond speelt hier een cruciale rol.

Voor meer inlichtingen contacteer sma@ignidon.com

Obstakelbeveiligers Leonidas

In tegenstelling tot de beginconstructies kunnen obstakelbeveiligers wel stand alone geplaatst worden. Ze zijn dan ook breder. Er zijn obstakelbeveiligers voor 80, 100 en 110 km/u beschikbaar. Gelieve de Copro fiches van Ignidon te consulteren op de Copro website voor de toegelaten toepassingen. Er zijn Leonidas obstakelbeveiligers beschikbaar in vele vormen en afmetingen: zo is er de P serie (paralell=rechthoekig) en de V vormige types met vele mogelijkheden wat breedte en hoogte betreft. Deze laatste worden vooral op afritten van autosnelwegen geplaatst.

De Leonidas obstakelbeveiligers worden met chemische ankers op een betonnen fundering geplaatst.

Voor een correcte plaatsing verwijzen we naar de plaatsingsgids van Leonidas

Voor meer inlichtingen contacteer sma@ignidon.com